Wielu przedsiębiorców dobrze zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie promowanie swojej firmy w Internecie. To właśnie tam możliwe jest znalezienie potencjalnych grup klientów, a także poinformowanie ich o tym, gdzie firma istnieje i co ma w swojej ofercie. Obecnie Internet stał się niezaprzeczalną kopalnią możliwości do tego, by odnieść sukces w biznesie na wielu płaszczyznach. Czym zatem jest marketing internetowy i jakie płyną z niego korzyści?

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, można określić mianem jednej z najprężniej rozwijającej się gałęzi marketingu. Dlaczego? Otóż coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoją działalność do sieci, a co za tym idzie szuka tam potencjalnych grup klientów. Tym mianem można określić wszelkie działania, dzięki którym możliwe jest opracowanie swoistej strategii, odnośnie tego jak wprowadzić produkt na internetowy rynek. Co więcej marketing internetowy obejmuje także promocję produktu, a co najważniejsze- przedstawienie go w maksymalnie korzystny sposób, przy pomocy dostępnych narzędzi. Wszystkie działania podjęte z poziomu marketingu internetowego mają jeden cel- zwiększyć widoczność firmy w sieci. Wykorzystuje się do tego narzędzia takie jak np. strona www. Marketing tworzy także swoistą więź na linii marka-odbiorca. Od marketingu tradycyjnego odróżnia go to, że rola klienta jako odbiorcy działań jest tu o wiele większa. Nie pozostaje on bowiem bierny w obliczu różnorodnych komunikatów marketingowych, może on wchodzić w dyskusję z marką, wyrażać swoją opinię i recenzować poszczególne produkty, jako odpowiedź na działania marketingowe. W obrębie marketingu internetowego, funkcjonuje pojęcie „reklama internetowa”, która składa się z wielu elementów i może przyjmować najróżniejsze formy. W zakresie działań marketingu internetowego, które mają postać reklamową najczęściej wyróżnia się:

  • optymalizacje witryn pod wyszukiwarkę Google – SEO
  • reklamy w kampanii Google Ads
  • remarketing
  • wideo marketing
  • pozcyjonowanie lokalne, jak np. pozycjonowanie Warszawa,
  • e-mail marketing
  • content marketing
  • marketing wirusowy
  • marketing prowadzony na łamach mediów społecznościowych jak np. Instagram, Facebook czy LinkedIn
  • kooperacje z blogosferą

Jakie korzyści płyną z marketingu internetowego?

Skoro wiemy już czym jest marketing internetowy, pora poznać jego osiem, największych zalet, które przesądzają o jego skuteczności.  Zaliczamy do nich:

  1. Docieranie do szerokiego grona odbiorców przez całą dobę.
  2. Możliwość kreowania i wysyłanie spersonalizowanych komunikatów marketingowych, skierowanych do konkretnej grupy odbiorców.
  3. Możliwość zbudowania kilku grup docelowych, a także dopasowanie do nich działań marketingowych.
  4. Poznanie preferencji grupy docelowej.
  5. Możliwość nawiązania interakcji z odbiorcami i wchodzenia z nimi w dyskusję.
  6. Ułatwia on wykreowanie pozytywnego wizerunku marki, a także oferuje wiele możliwości i narzędzi by tego dokonać.
  7. Pozwala on zmierzyć skuteczność działań prowadzonych w sieci.
  8. Marketing internetowy pozwoli nam na zoptymalizowanie kosztów kampanii reklamowych w sieci.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here