Jakie kompetencje są potrzebne, aby znaleźć pracę w reklamie. W różnych popularnych tekstach poradnikowych, poświęconych zagadnieniu pt. „reklama i praca w reklamie“, mówi się często, że najważniejszymi, kluczowymi właściwościami, jakich oczekuje się od potencjalnych pracowników reklamy, są stosunkowo młody wiek oraz kreatywność.Niestety, rzeczywistość i w tym przypadku okazuje się znacznie bardziej skomplikowana, niż tego rodzaju jej teoretyczne modele. Na przykład nie do końca wiadomo, co właściwie rozumieć przez niezbyt precyzyjne pojęcie „kreatywności“. Wydaje się nawet, że nie sposób ocenić, co jest a co nie jest kreatywnością, dla każdego poszczególnego pracodawcy może to synonimowa nieco inne wartości. Wreszcie, reklama jest sektorem o naprawdę sporym stopniu zróżnicowania i, w związku z tym, tak naprawdę nie można orzec, czy młody lub „stosunkowo młody“ wiek jest atutem zawsze, niezależnie od okoliczności i wymagań każdej poszczególnej agencji reklamowej. Koniec końców przekonujemy się więc, że temat pt. reklama i praca w reklamie jest znacznie bardziej powikłany, niż wydaje się na pierwszy rzut oka.